www.pestiautok.hu - Az autós blog és portál

Mindent tudjon meg az ügyfél amikor biztosítást köt


A teljes ügyfél tájékoztatás érdekében szólalt fel a Magyar Biztosítási Alkuszok Szövetsége. Véleményük szerint az ügyfeleknek joguk van a választott biztosítónak a ügyfélszolgálati munkájáról kárrendezéséről, és adminisztratív tevékenységéről is tájékoztatást kapni. Ezt a folyamatot azonban csak a papírmunka növelése nélkül érdemes megalkotni. A szervezet vezetője határozottan kiáll a véleménye mellett, hogy a több papírmunka további bizalmatlanságot okozhat.

mindent tudjon az ugyfel biztositas


A Nemzetgazdasági Minisztérium álláspontja szerint a kis- és közepes vállalkozásoké a jövő, ezeket a csoportokat kell támogatni, ez a fő feladat, de kihangsúlyozta, hogy a magyar biztosítás problémáinak megoldásához feltétlenül szüksége van a kormánynak az alkusztársadalom együttműködésére. Jelentős gondot okozhat, hogy a csökkenő árbevételek mellett a 90-es évek életbiztosításai mostanában járnak le. Ezeknek a szolgáltatásoknak a teljesítése újabb díjbevételek kiesését jelenthetik az ágazatnál. Bár a lakosság meggyőzésével a megtakarítások lehetőséget biztosíthatnak a nyugdíjbiztosítások területének.

Az alkuszok szövetségének vezetője végül a nyugdíjreform problémáit említette meg. A véleménye szerint az életszínvonal megtartásához továbbra is három pilléres nyugdíjrendszerre van szükség. A biztosítási törvény módosításával lehetőség nyílna a Nyugat-Európában sikeres vállalati nyugdíjkassza megteremtésére. Azt azonban a nyilatkozatában hozzátette, ha a törvényt módosítanák, úgy feltétlenül ki kellene térni a függő és független alkuszok határaira. Ezzel meg lehetne akadályozni a piacon szereplő független köntösbe bújtatott, de biztosító társaság tulajdonában lévő alkuszokat.